You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...

10.8.13

pèl curt, mocador, perruca o...



Paraules. Moltes paraules. Algunes clares i altres més difoses. Entre elles, frases. La frase et caurà el cabell. Sentir-ho i, instintivament, tocar-te el cabell. Resseguir els teus rínxols, acariciar-los i estimar-los. Et caurà el cabell. Et caurà el cabell. Et caurà el cabell. Encara sento la veu del metge... I jo plorant a les fosques de la meva habitació. Per tot, per res. Pel shock, pel canvi de vida. Per un forat en el meu camí on havia caigut i encara no sabia con sortir-ne. Pel meu cabell, pel meu preciós i estimat cabell.
Semblava que no seria tant, ja que em vaig tallar el cabell curtet i encara em va créixer i tot. Però, amb els canvis de tractament, cada cop més forts, els cabells van anar caient com les fulles a la tardor. Era tocar-me els cabells i trobar-me'n un grapat a les mans. Em feia mal el cap, les arrels. Em mirava al mirall i cada dia estava diferent... on quedava aquella Carla? Aquella que ballava, que reia, que movia la melena al vent? Semblava una representació pèssima i nostàlgica d'aquella Carla que m'agradava tant ser. 

Però llavors, després de lamentar-te, després d'acariciar-te el pèl aspre, després de mirar-te un i un altre cop, després de plorar, després de pensar que ara no podries agradar a ningú, arribes al fons del forat on havies caigut. I no et queda altra que pujar, que recuperar-te, que intentar mirar-te amb uns altres ulls, que dir-te que tot anirà bé, només és una fase, que pensar que la bellesa és relativa, que hi ha mocadors bonics de colors o una perruca idèntica als teus cabells (encara que la sensació ni s'hi apropa), que la vida en sí ja és prou bonica com per estar-se preocupant per aquestes coses. I llavors, en aquell precís moment, tot comença a millorar. Et mires al mirall i et somrius. T'és igual que et vegin sense cabell perquè t'estimes així. I llavors, només llavors, ets tu mateixa. Aquella Carla que tant enyores, la cabra boja, la feliç de la vida, la què no li importa què pensi la gent, només passar-s'ho bé. I veus que la vida està feta per viure-la, però, sobretot, per estimar-te tal i com ets, passi el què passi. 

Bon cap de setmana!

C.

No hay comentarios:

Publicar un comentario