You never know how strong you are until being strong is the only choice you have...

11.11.14

31 d'Octubre, una data especial


Suposo que sempre ha tingut un caire especial el 31 d'Octubre amb el tema de la Castanyada. Una nit per menjar panellets i castanyes i beure moscatell. Per mi, el 31 d'Octubre és més que això. El 31 d'Octubre s'ha convertit en un dels meus aniversaris. Sí, sí, perquè ara en tinc tres, sabeu? El 24 de Juliol de 1993 vaig néixer per primer cop. El 31 d'Octubre, després d'una quimio d'allò més forta que em va deixar a zero, em van ficar les meves cèl·lules mare "bones". I, el 14 de Febrer, després d'una quimio encara molt més forta i d'una radio, em van ficar les cèl·lules mare de la meva mare.
El meu metge sempre diu que la meva mare m'ha donat la vida dos cops, i té tota la raó. Potser per això ens hem unit més que mai. Qui té l'oportunitat de donar la vida a la mateixa persona i dos cops? Pocs. Nosaltres dues, som unes d'aquestes.
Sembla estrany, això de tenir tres aniversaris. Et sents especial, la veritat, hahaha. Però també hi ha tota una lluita darrere. L'altre dia 31 d'Octubre, la meva mare em va portar un mini-pastelet amb una espelma en forma d'1 i em va dir "brindo per què arribi un moment que això et sembli tan llunyà que ni recordis que avui et van fer l'autotrasplantament". Jo també ho espero. Espero que pugui viure molts moments i experiències més; que aquella llista amb els desitjos, es faci cada cop més curta... i que pugui viure una vida llarga i plena on, arribi un moment, que tota aquesta lluita, tot aquest patiment, totes aquestes dates, es desdibuixin. Perquè voldrà dir que ha passat tant temps, he pogut viure tant i he pogut gaudir tant, que sembli que allò només va ser un petit moment de la llarga vida. Una experiència més. Un patiment més. Una victòria més. I és que els humans tenim la bonica i agradable capacitat d'oblidar tot allò dolent i recordar allò que ens ha omplert, ens ha fet saltar de felicitat, ens ha emocionat, ens ha fet ser nosaltres. Per això, estic segura que hi haurà un moment, on només recordaré una victòria de vida. Ja no hi haurà més patiment, més dolor, més paciència, més lluita. Només hi haurà temps.

Bona setmana,

C.

No hay comentarios:

Publicar un comentario